tisdag 7 december 2010

bättre sent och ännu bättre aldrig

aa så känner jag för att ha nationella prov. jag hatar prov över huvudtaget. me hate school so mutch becuse of that.
jag som tänkte att jag inte hade något prov den här veckan. och nu har jag nationella *2 och ett matte prov tydligen. hur fan orkar folk som går i NV eller SP med sitt liv?
jag har fan det sjukt depp just nu vart jag än vrider och vänder mig.
jag ser på min gammla underbara pappa att han inte mår bra över huvudtaget. jag vet varför men jag vet inte hur jag ska kunna hjälpa honom. man går igenom sorg i egen takt. och min takt i att gå igenom sån e enormt lång. jag har inte ens slutat gå igenom min gammla (9 år sedan) tränare. han dog liksom när jag tävlade. jag blev sjukt deppig och jag och min familj var hos några kompisar. så jag vågade inte gråta så mycket som jag skulle velat gjort. det va den tiden jag inte vågade säga mina känslor eller visa mina känslor för nåtgon pga att jag skulle va en av dem coola tjejerna i skolan. okej jag lyckades inte så bra men jag försökte. tur e det i alla fall att jag inte blev en av dem coola för då hade jag nog inte varit den jag är i dag.
men i alla fall han som hade levt så länge med sin mamma får nu inse att hon e borta och dem inte kommer kunna ses mer. jag vill inte heller inse det. att hon som e en av dem underbaraste personer jag har träffat e borta. jag väntar varje dag på att hon någon gång ska ringa och prata och säga någonting liknande detta "aa men hej johanna. hur e det med dig i dag? aa själv e jag hemma ensam medans farfar e ute på artursberg. jag tänkte höra med dig om du kunde komma hit upp någon dag. jag har nämligen kommit en bit med din klänning. när kan du komma?"
jag kunde sitta och prata med henne kanske 10-30 minuter ibland. och ibland pratade vi om ingenting egentligen. det mest underbara med dem samtalen va att hon skrattade så mycket.
någonting jag saknar. jag fattar inte hur jag har orkat detta.
när jag tänker på julen tänker jag på dem där jularna med pappas släkt som vi brukar ha (special julafton. bara pappas närmaste släkt tex. kusiner , farmor och farfar och föräldrar och jag och min syster). då man fick egen gjorda pepparkakor. man fick alltid massa special grejer som hon tyckte va fina och nödvändiga.

men nog om min farmor nu.
jag har tänkt att skriva om hur idiotiskt det är att röka, dricka alkohol och såna saker under denna vecka.
men jag kommer även skriva om mitt "underbara" liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar