fredag 8 oktober 2010

begravning och efter fika schek

Aa då e denna jobbiga dag oxå över. Det e faktiskt ganska skönt när man tänker efter på vad som har hänt under en sån här dag.
Morgonen var nästan som vanligt. Bara att min sysling Henrik (13 år yngre än min pappa) var här. Han va lite speciell. Men aa vem e inte det i min släkt liksom.
Sen åkt vi och lämnade honom där han skulle hjälpa oss med efterfikat.
Sen åkte familjen och skulle hämta farfar hemma hos honom. Först så hade han tydligen glömt bort att det var farmors begravning. Han började skämmas som få. Tyckte så synd om honom.
Sen fixadevi honom och så. När vi gick ut genom porten så gick pappa och hämtade bilen. Då kolapsade farfar i mina händer. Jag lyckades med att göra så att han inte slog huvudet i dörrkarmen i porten.
Jag skrek på pappa så fick han hjälpa mig. Mamma ställde sig och skrek på hjälp.
Pappa slog farfar och tröck på den plats där hjärtat sitter.
Det kom en nuvarande undersköteska som hade jobbat som sjuksköterska dit. Hon undrade om det va okej. Och det va precis efter vi hade fått liv i farfar. Det va så läskigt att se. Det läskigaste jag någonsin har sätt.
Sen när vi hade kommit fram till kyrkan så märkte vi att det hade hänt en olyka i farfars byxor.
Sen gick vi runt och hälsade på alla som va på behravningen. Det va jätte många personer som man önskar att man kunde ha mer kontakt med. Det va jätte många som visste vem jag var tack vare att farmor har pratat om mig och min löpning.
Det va väldigt många som tyckte att jag va riktigt duktig.

Sen så var det efterfika det va riktigt kul. Satt och pratade och hade mysigt. Jag hittade minst 2 st i min släkt som gillade att prata löpning med mig. De va jätte mysigt.
Kusinerna och jag fick bra kontakt. Dem e så söta. Dem ville leka så mkt som möjligt så söta i alla fall.
Sen blev det hem gång

Nä jag kom hem blev jag ensam ganska snabbt så jag gick ut och sprang 10 km. Det gick bra.
Och nu har vi haft mys kväll.
Nu ska jag göra någonting kul.
Har nämligen skrivit allt detta på min iPod :O.

Ha det bättre än bäst alla.

2 kommentarer:

  1. oj vad läskigt. men vad bra att de löste sig:D de viktigaste i en sådan situation är att vara lugn. så går det oftast bra. då klarnar minnet och man vet vad man ska göra. men jag tror nog att du var lugn älskling<3

    SvaraRadera
  2. usch det lät läskigt och som en jobbig dag! men bra att det ordnade sig! <3
    och du är min idol om du skrev allt det där på din iPod!!! hjälp, det hade ju tagit flera år för mig...
    saknar dig, kramis <3

    SvaraRadera